Juuri, kun opimme, että Facebook on merkittävä viestintäkanava, sisällön runsauden ja erilaisten muutosten vuoksi se on menettänyt tehoaan. Facebook ei kuitenkaan ole muuttunut merkityksettömäksi. Facebook suosii säännöllistä ja mielenkiintoa herättävää sisältöä. Tämän lisäksi oikea-aikaisuus on tehokas lääke kohderyhmän tavoittamiseen.

Facebookin ylläpitäjäntyökalulla voit seurata, milloin tykkääjät viettävät aikaansa naamakirjassa. Hallintapaneelin yläreunasta löytyy ”Katso kävijätiedot” -painike. Julkaisut-välilehden alta näet ”milloin fanisi ovat paikalla”. Päivitykset kannattaa luonnollisesti ajoittaa aktiiviseen aikaan.

Et välttämättä ole Facebookissa samaan aikaan kuin fanisi. Ehkä itse työskentelet toimistoaikaan ja fanit ovat liikkeellä iltaisin ja viikonloppuisin. Tähänkin ongelmaan löytyy kätevä ratkaisu, julkaisujen ajastaminen.

Vuoden 2012 puolivälissä julkaistiin ajastusominaisuus Facebook-sivujen ylläpitäjien käyttöön. Siitä lähtien viestit on voinut ajoittaa haluamalleen hetkelle. Julkaisu-kentän vasemmassa alareunassa pienestä kello-kuvakkeesta voi valita ajankohdan, jolloin viesti putkahtaa tykkääjien aikajanoille.

Varoitus: Älä jätä fanejasi yksin automaattipäivitysten kanssa. Muista seurata keskustelua.

Janne Ansaharju | Artikkelit: 23

Olen sisältömarkkinoinnin evankelista, kuten isossa maailmassa tavataan sanoa. Missioni on viedä Sanaa kaikelle kansalle julistamalla viestinnän autuudesta. Innostun luonnosta, bloggaamisesta ja lippupallosta.