Twitterillä on noin 300 000 suomalaista käyttäjää. Se on murto-osa Facebookin käyttäjistä. Kannattaako seurakunnan tuhlata armonaikaa Twitterissä roikkumiseen?

Twitter on luonteeltaan hyvin erilainen kuin Facebook. Twitter on sosiaalisen median coctailkutsut tai pitäisikö sanoa kirkkokahvit. Twitter on hektinen. Jos et ole paikalla, kun keskustelu on käynnissä, olet ulkona. Jälkeen päin on yleensä turha kommentoida. Toki muiden netti-ilmiöiden tapaan viraali voi syntyä pitkän ajan jälkeenkin. Twitterissä se on harvinaista. Ilmiäiden syntymisessä Twitter puolestaan on ilmiömäinen.

Tarkoitukseni oli tutkia, keitä suomalaiset twiittaajat ovat. Homma ei olekaan ihan helppo. En löytänyt tutkimustietoa, jopa amerikkalaiset tutkmukset Twitter-käyttäjistä ovat kiven alla.

Omien havaitojeni mukaan Twitterissä sirkuttaa sekalainen sakki. Yhteisenä nimittäjiä kai voidaan pitää aktiivista netin käyttöä. Toki siellä on profiileja, jotka ovat jääneet vaille yhtään twiittiä tai vain muutamaan päivitykseen.

Twitterissä on monia kristillisiä seurakuntia ja järjestöjä. Sieltä löytyy myös pappeja, lukkareita ja muita hengellisen työntekijöitä sekä yksittäisiä kristittyjä. Riemuviestikin on Twitterissä.

Kerropa, jos järjestösi tai seurakuntasi on Twitterissä. Voit laittaa kommentin tuohon alle tai Twitterissä hashtagilla #riemuviesti.

Janne Ansaharju | Artikkelit: 23

Olen sisältömarkkinoinnin evankelista, kuten isossa maailmassa tavataan sanoa. Missioni on viedä Sanaa kaikelle kansalle julistamalla viestinnän autuudesta. Innostun luonnosta, bloggaamisesta ja lippupallosta.